De verwachte activatiedatum van je fiber-internet voor een nieuwe fiberverbinding

De verwachte activatiedatum van je fiber-internet bij een nieuwe fiberverbinding hangt af van meerdere netwerkelementen.

In je woning of kantoor

Er moet een fiber contactdoos (door je fiber netwerkbeheerder) en een fibermodem (door Proximus) geplaatst worden in je woning of kantoor.

In jouw buurt

In je buurt moet Proximus het fibernetwerk voorzien en aansluiten op de lokale fibercentrale (OLT). Deze centrale wordt vervolgens verbonden met het nationale netwerk. Nadat we zijn geïnformeerd dat deze stappen zijn voltooid, plannen we zo snel mogelijk een activatiedatum voor je in.

De verwachte activatiedatum en fiber uitrol in je buurt

Met onze lijntest kan je controleren of je (nieuwe) fiberlijn nu geactiveerd kan worden of binnenkort volgens de uitrolplanning beschikbaar zal zijn. Binnenkort kan variëren van enkele dagen tot maanden.

Als je op de uitrolplanning staat, hebben wij net zoals andere operatoren, geen zicht wanneer we je lijn kunnen activeren, maar we garanderen wel dat we je een verwachte activatie datum geven van zodra dit mogelijk wordt. Andere operatoren kunnen je lijn ook niet sneller activeren dan FASTfiber, aangezien iedereen gebruik maakt van hetzelfde fibernetwerk. De beheerder van het fibernetwerk die verantwoordelijk is voor de uitrol bepaalt op korte termijn waar deze voortgezet kan worden en kan geen exacte planning geven. De verdere uitrol van het fibernetwerk hangt af van factoren zoals bevolkingsdichtheid, vergunningen, toegang tot infrastructuur, complexiteit, graafwerkzaamheden, milieu-evaluaties, en de interesse van de lokale gemeenschap.

FastFiber
Have no product in the cart!/support/de-verwachte-activatiedatum-van-je-fiber-internet-voor-een-nieuwe-fiberverbinding/
0